torsdag 20 december 2007

Har inte alls haft så mycket tid att vara här och blogga på det senaste. Har fått små pikar från några stycken som faktiskt verkar gilla min blogg (hör och häpna,,,hehe).
Det är som ni säkert tidigare förstått väldigt turbulent i mitt liv just nu. Flyttar till lägenheten 1 Januari (och har fasen inte packat en pryl), huset ska rensas, städas och fixas innan det kan gå ut för försäljning, jul mitt i allt och mängder av studieuppgifter som såklart ska pressas in (för givetvis är det hemstudier nu över jul som kräver disciplin,,,,jag menar jag och disciplin,,,jo tjena)...
Iallafall, snart bär det av mot ett nytt spännande liv i lägenhet. Flyttar det makabert långa avståndet av ca 500 meter...hehe. Det blir första gången jag kommer bo helt ensam, en rätt skrämmande tanke. Ensamhet skrämmer nog de flesta, men jag tror det blir bra och nyttigt när man vant sig lite. Men de veckorna när lillan är hos Johan får jag verkligen se till att sysselsätta mig med diverse aktiviteter för att inte längta ihjäl mig efter henne. Har tänkt att börja en buggkurs, börja umgås mer med folk (kanske försöka skaffa nya?!) och sen träna så mycket jag bara kan. Det är ju ett perfekt tillfälle att göra något av sin ångest och ensamhet,,,,träna bort den!
Har gjort en ritning på hur jag ska möblera. Ska ske om det går att scanna och lägga upp min lilla teckning här sen. Måste ju visa hur fint och mysigt det kommer bli.
Skriver kanske mer ikväll, tycker det är så trist att sitta vid datorn när jag inte har min egna bärbara pärla (laddaren är sönder och en ny beställd,,,,för 850:-!!!!!!Hurtlöst! Grrr!)


Och ifall jag inte skriver mer innan jul så vill jag önska er alla en GOD JUL,,,stressa inte alltför mycket( det finns faktiskt inga måsten om man inte skapar dom själv), ät inte för mycket (julmat är ju egentligen ganska äckligt), älska och vårda era barn (sup inte på julafton), skänk en slant till de svältande barnen i Afrika.

Inga kommentarer: