torsdag 20 mars 2008

Det här är nog bland det värsta jag gjort,,,,*gråter en skvätt*

Uppdaterar med lite fler bilder,,,känner mig peppad av all respons jag fått på mitt inlägg igår. Puss på er alla!














FÖRE:(ca 120 kg)







EFTER (-51,5 kg, ,,,,vikt:73,5 kg))












Bara så ni vet,,,det är med tårar i ögonen jag tittar på mina före-bilder och sen publicerar dom här. Har på nåt sätt nästan förträngt livet innan operationen. MEN det tillhör det förflutna och det livet kommer aldrig aldrig igen. Jag levde i självförnekelse, jag kunde inte se hur fet jag faktiskt var. Många frågar mig hur jag kunde tillåta mig själv att bli så fet, varför jag inte "bara" bantade. Som många andra opererade brukar jag svara att jämföra mitt matmissbruk med en alkolists dryckesvanor. Äta måste man varje dag annars dör man. Tänk dig att du säger till alkoholisten,,,du måste sluta vara alkoholist men du måste dricka 3 öl om dagen (annars dör du) men du får för guds skull inte missbruka spriten. Ja ungefär så är det,,,och det är inte lätt för andra som inte varit i situationen att förstå att man kan hamna i ett matmissbruk som har en i ett lika hårt järngrepp som droger eller alkohol kan hålla folk. Sen VARFÖR jag missbrukade,,,ja det vill jag hålla för mig själv. De 51,5 kg jag har gått ner har inte ändrat vem jag är men dom har tillåtit mig att få lov till att visa min sanna sida för folk (folk dömmer överviktiga såååå hårt, om ni bara anade,,,ni hade trott att jag skämtade om ni visste allt jag fått höra).












6 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen, fan vad snygg du e, men det visste u ju redan =) kramm vännen! LindaLo

Anonym sa...

Du är så duktig!
Vad fin du är,det där lösa skinnet är inget att oroa sig för,ta en sak i taget :)

KRAM och lycka till!

Anonym sa...

Duktig du är gumman, jätte fin..=)

Anonym sa...

Wow tjejen! Vilken skillnad! Jättebra kämpat!

Bara så att du vet! Du är inte ensam som brottas med såna här tankar. Jag kände igen mig i så mycket!
Tack för att du delade med dig!
Ha en bra påsk! Maria

Anonym sa...

Får tårar i ögonen av att läsa det här ! Själv väntar jag på en OP och kan inte säga nåt annat än att jag känner igen allt det där. Folk som dömmer osv. Sjukt.
Blir så peppad av att se hur det gått för folk :) Gör att jag längtar så fruktansvärt mkt själv.. Men det har ju en tendens att dra ut på tiden..
Du har inte msn? Hade varit skoj att prata där.. Alltid roligt att få lite tips osv :)
Om du vill å orkar?
Ha det jätte bra!
MVH Linnéa

Anonym sa...

Härligt att se denna förändring!
Jag ser också den söta lilla tösen bredvid, som vänder sig precis som mamma.... vilken härlig förebild du blivit!

lycka till även i fortsättningen!

kramisar från helena (hyllan66 på viktop)