fredag 11 januari 2008

Allmänt svammel från Luna en Fredageftermiddag i januari..

Så där ja. Ytterligare en examinationsuppgift i skolan kan bockas av från listan. Nu ska jag bara skriva referenser på den sista pedagogikuppgiften och skicka imorgon också. Sen är denna kursen slut. Nu är det ju i stort sett bara c-uppsatsen och den långa praktiken kvar,,,nå ja,,,sanning med viss modifikation.
Igår hade jag en jättetrevlig dag. Först hade jag besök av en vän och sen åkte jag på buggkurs ( hör och häpna) lite senare på kvällen. Det var riktigt riktigt roligt och jag ska definitivt fortsätta gå nästa vecka. Har nog lyckats lura med mig två kompisar med till nästa vecka,,,hihi. Bara roligare om man är fler som går. Jag blev positivt överraskad över att folket på kursen var såpass unga (mellan 25-35 i snitt) och det var mkt folk där.Så jag får se hur jag gör med den afrikanska dansen,,,blir lite dyrt att gå på båda samtidigt. Jag kanske köper ett klippkort på det där gymmet som hade afrikansk dans som pass på söndagar lite senare istället. Så får jag i stort sett båda för samma pris som kursen i afrikansk dans. ...smart jag är va?!!:-D haha

Min viktminskning har börjat sätta ordentliga spår på hudkostymen. Ser ut som tom säck när jag är naken. Huden hänger och korvar sig men fyllningen är ju inte där så att säga. MAgen går ju att vika hur många gånger som helst och tuttsen ska vi inte ens tala om.....katastrofområde är ordet som poppar upp när jag ser mig själv naken. Fast viktminskningen väger förstås upp detta flera gånger om och därför älskar jag min kropp såå mycket mer nu än innan,,,med eller utan hudhäng. Kan ni förstå hur det känns att från att nästan ha gråtit när jag tittat mig i speglen till att faktiskt ha blivit erbjuden modelljobb för lindex och gilla sitt eget utseende på mindre än 1 år..?! Detär nästan så jag blir lite tårögd när jag tänker på det. Det handlar inte om skryt eller något sånt (så ni jantelags-terrorister behöver inte bli alldeles till er i brallan)....men det känns så fucking bra att känna att man duger. För folk har faktiskt blivit annorlunda mot mig i sättet också. Helt plötsligt så bryr sig folk mycket mer om vad jag har att säga.Dom har ett annat sorts intresse av att ta reda på vem jag är och vad mina åsikter är iställetför att barakunna tänka på hur fet den där jäkla kossan som står framför dom är.
Jag har så många kommentarer på lager som jag fått från främmande människor förr att ni anar inte. Människor är inte av naturen goda,,,eller så är de bara miljöskadade...Nä,,,nu är jag dum. Jag tror faktiskt på människors godhet, men snälla människor,,vakna upp! Börja bry er om varandra , visa empati för era medmänniskor så ska ni se att livet blir betydligt behagligare och trevligare att leva.
Var för övrigt inne på Gina Tricot idag,,,jösses amalia så fina kläder det fanns på rean. Varför oh varför är jag så fattig?...blä...Hittadeså enormt söta spetstrosor (ja jag vet, kanske inte är riktigt så smal än, men de fanns ju i min storlek),,,så jag måste nog slinka in där imorgon och bara råååka köpa ett par. Bara för att öka "feel-good-faktorn"...
Ska även ha en liten inflyttningsfest imorgon,,,inte så många som kunde komma dock men det blir nog trevligt ändå. Det blir Emma, Malin, Rikardoch Niklas,,,en liten men härlig skara. Blir lite god mat, vin och gott sällskap...:-D

Inga kommentarer: