torsdag 10 januari 2008

I´m a bad person?


Är helt slut idag. Har så enormt mycket skolarbete att slutföra idag men jag vill bara skjuta på det hela tiden,,,städa och plocka,åka och handla, göra bu och göra bä...och nu det sista,,,,"ett litet blogginlägg hinner jag väl alltid med" tänker Luna och sätter sig tillrätta i soffan.Allt för att slippa tänka på det mastodontarbete som ska lämnas in imorgon och som långt ifrån är färdigt. Ja men så ska jag ju ha besök ikväll med, då behöver jag ju städa och greja, handla lite fika mm.*suckar djupt*....why?,,,varför är jag inte en sån där oförskämt driftig och ambitiös människa?


På tal om det där att 2008 ska bli en nystart för mig, idag såg jag i varbergsposten att det startar en buggkurs ikväll.Tänk om man skulle gå dit, bara en gång eller så för att se om detär nåt att ha...Såvad har jag då hittills lyckats skrapa fram som jag funderar på eller redan har bestämt mig för att aktivera mig med:
-afrikansk dans (tror det kommer bli sketaroligt,,,men ack så dyrt)
-buggkurs (kul alldeles säkert, måste ringa och fråga om pris)
-Barngympa (ja det är ju mest för lillstrumpan men det kommer ju säkert finnas en massa trevliga mammor och pappor att prata med under tiden)
-Boxning ( har sett att varbergs boxningsklubb tidigare annonserat om nybörjar"kurser" för tjejer, det kanske är min grej? Har faktiskt ingen aning.Men tänk vad tuff jag blir då ,,,haha,,,och lite muskler på den här slappa kroppen hade verkligen inte skadat.)

Erkänn att jag faktiskt fått ihop en söt liten lista på aktiviteter.Hade så gärna velat börja med badminton med men för att kunna hyra hallen så behöver jag en spelpartner...nån som känner sig manad?
Och sen så finns ju alltid simhallen.Himla skönt,,,och använder jag dessutom mitt solkort lite bättre kommer jag ju vara värsta baben i sommar,,,,,yeah right...!..;-)
FAst varannan vecka är jag ju "ensamstående mamma" och då blir det inte lätt med alla ovanstående aktiviteter. Vill ju inte lämna bort henne heller..Men nån timma i veckan tar ju gärna hennes pappa henne i vilket fall(en vecka borta från sitt barn går ju i vilket fall inte utan att få träffas ibland)....
Usch varför föll jag för frestelsen (obs jag är ingen smygalkis). Jag har haft lillstrumpan i några dagar nu när hon har varit sjuk. Igår va hon på så gräsligt dåligt humör och bara skrek och gormade hela dagen oavbrutet vad jag än gjorde. Och det var meningen att det var Johans tur att ha henne så när han kom hem så var jag helt helt slut...Hemskt att säga men jag tyckte verkligen det skulle bli såå fucking skönt att komma hem och slänga mig i soffan själv ett tag. Johan tyckte att jag faktiskt kunde ta den där slatten vin han hade i kylen. Hm,,tänkte jag,,,på en Onsdag,,,går det?! Men faktiskt kände jag mig trött,grinig och ego. Tog flaskan och gick hem. Åt lite mat och drack mitt vin innan Johan ringde mig igen , han kunde förstås inte ha henne eftersom dagis inte var anpassat efter hans jobbtider. Så min ack så griniga dotter kom till mig igen (missförstå mig inte, jag älskar henne över allt annat. Men jag var såå trött efter både vaknätter och hål i huvudet efter allt skrik och tjat) och hade dessutom druckit en aning för mkt vin. Hon somnade iof ganska snabbt, hennes pappa fick inte gå innan dess. Tur det, för jag glömmer lätt hur otroligt lättpåverkad jag är av vin efter operationen.Men en kompis ringde rätt sent och jag känner att det nog blev en hel del svammel från min sida så att säga,,,harkel,,,*dödligt pinsamt*...Tur att jag vet att den här personen har mycket humor..*puss på dig*...
Nä nu har jag förhalat mitt skolarbete ytterligare en timma,,,om man kanske bara fick lov attlägga huvudet på kudden en liiiiten stund innan jah börjar,,,och sen ringa om buggkursen,,,och,,,och,,,bara,,,bara,,,
blä...


kisses to ya all...

Inga kommentarer: