tisdag 6 november 2007

Dödsångest, trodde jag skulle försvinna för alltid....






Har varit i Göteborg idag på en mässa om Hjärtats sjukdomar. Var intressant som tusan men kunde väl ha måttlite bättre. Vet inte riktigt vad som hände. Jag drack två koppar kaffe på ca 5-7 min och dumpade något grymt. Dumping är något man kan få efter operationen och är en symtombild där kallsvettningar, hjärtklappning, yrsel,illamående och trötthet kan uppträda i varierande grad. Men har egentligen aldrig känt av det. Man får vanligtvis det av att man äter nåt med socker i eller att maten innehåller för mycket fett men man kan även få det av lite andra grejer. Detta beror på att man har en helt annan upptagningsförmåga i mag-tarmkanalen av ämnena (behöver jag nämna att jag blir kalasfull på 1-2 glas vin?). Iaf idag så när jag hade druckit två koppar kaffe började jag först kallsvettas. Händer nästan droppade och jag fick en otrolig panikartad ångest. Började skruva på mig och det flimrade för ögonen. Hela salen började nästan snurra och jag trodde att jag skulle svimma. Nä, jag trodde nästan at jag skulle dö. Där satt jag inklämdpå mitten av en rad i en jättesal full att hundratals studenter och trodde att min sista stund var kommen och ingen ens skulle märka när jag bara försvann. Började tycka det blev svårt att andas, fattade först inte alls vad det var frågan om. Tillslut kunde jag inte hålla mig längre utan fick klämma mig ut från hela raden där jag satt och promera fram på detextremt knirrande parkettgolvet inför vääääldigt många ögon för att komma ut ur salen. När jag kom ut började jag bli riktigt rädd. Det snurrade, susade och brusade i huvudet. Tog pulsen som låg på ca 100-110 slag/minuten. Sen slog det mig att jag kände en liknande känsla förra veckan när jag drack 2 koppar kaffe lite för tätt (men inte så här tätt iof) och drog slutsaten att jag måste fått en rejäl dumping. Drog i mig 5 glas med vatten för att rensa ur systemet och för att få bort den otroliga bomullskänslan i huvudet. Det kändes ju faktiskt som att jag var ordentligt full! Men värst var ändå ångesten, jag trodde den skulle kväva mig. Men mycket riktigt så gick det över så sakterligen desto mer vatten ajg drack och en halvtimma trekvart efter så mådde jag mycket bättre även om jag känt mig risig hela dagen efteråt. Ska aldrig mer dricka kaffe! Jävla helvete, aldrig ska man få ha nåt njutningsfullt, inte ens kaffe kan man få unna sig längre. Skulle väl bara saknas att jag blir allergisk mot min älskade cola light också, då tar jag livet av mig!!!!(är totalberoende av coca cola light)



Har inte ens varit och kollat om mitt smink har anlänt idag så seg är jag. På talom smink och hudvård. Spenderade X antal timmar igårkväll med att spana in alla dessa uuuunderbara små webshopar som finns på nätet med alla dessa uuuuunderbara produkter som finns av smink,hudvård och annat mumsigt. Önskade jag hade typ 2000:- att bara spendera på sånt. Men ack, en fattig student får vara utan sånt. Och inte lär man bli rik som färdig syrra sen heller. Har ju inte precis valt rätt yrke för det. Men iaf, gjorde en diger önskelista som ska visas för alla och en var inför julen. Kanske kan Luna få en eller två godbitar av tomten i år om hon blinkar extra mycket med sina långa ögonfransar åt tomtefar. Men då får jag väl en brödkavel i huvudet av tomtemor med min*^"¤& %¤otur....*suck*



Ska lägga upp listan här sen för att ni ska få se vilka underverk det finns, mm,,kan jag inte trösta mig med mat och godis får jag väl göra det med shopping....;-)



Nej vet ni vad, känner mig inte kry ikväll. Känner mig riktigt kass. Får lite ångest över det eftersom jag inte vet vad som är kopplat till normal dumping, när jag är sjuk eller när det börjar bli riktigt allvarligt (typ som komplikationer)..Kan få riktig dödsångest..:(...Har fått åka ambulans in till akuten två gånger efter operationen. Därför är jag alltid på min vakt mot suspekt illamående eller smärtor.USch...






Idag får ni inga dagens bilder,,,rotar fram några som är en vecka gamla.








and guess what,,,nu ska jag göra något riktigt modigt. Ni ska få en förebild.....






Inga kommentarer: