måndag 5 november 2007

Det är måndag igen och det har ännu inte hunnit hända så mycket. Planerna för dagen ser ut enligt följande:
-Ringa och kolla upp pris för träningskort (passoch gym). Kanske kan de erbjuda några prova-på-pass. Har innan tränat på sjukgymnastens lilla gym men börjar känna mig sugen på lite mer.
-Fixa schema till dotterns dagís
-Ut och lära/öva dottern på att cykla (hon fick cykel med stödhjul förra veckan när hon fyllde 3 år)
- Antingen gå en riktigt lång promenad med hunden på minst 1 timma eller gå och träna på det där gymmet där jag vill ha kort.
-Fixa lite inför morgondagen då jag ska på seminarium om hjärtats akuta sjukdomar i Göteborg.
-Göra en liten uppgift till skolan.


Jag använder mineralmake-up från everydayminerals.com. Beställer emellanåt från USA och har så nu gjort också. Hoppas att mitt paket ligger i postlådan idag. Blir så jäkla mycket bättre med mineralsmink i jämförelse med allt annat kladd med oljor i produkter som finns. Min hy har blivit mycket bättre sen jag dels gick ner i vikt och dels gick över till mineralsmink.
En annan skönhets-halleluja-upplevelse jag fått är att färga håret med henna. Det får en så fin färg och håret blir bara finare för varje gång istället för att slitas så enormt som många vanliga hårfärger gör. Kan det bli bättre liksom? Både vackert rött, mer glänsande för varje gång och slits inte. Använder ett märke som säljs på många apotek som heter herbal-nånting (ska kolla upp det sen) och kostar väl 50-60 kronor. Och då räcker den förpackningen till 1,5 gång för mitt långa och riktigt tjocka hår. Brukar ta den där halva och fräscha upp färgen efter ett tag eller ta lite om jag har fått lite utväxt. Fast det är rätt joxigt och kladdigt att färga med henna, men det blir iaf lite lättare för varje gång desto mer van man blir. Ska göras rätt ofta i början också.

Nej nu ska jag äta *suck*,,,borde väl göra en proteinberikad smothie eller äta ett kokt ägg. Men jag är så trött för det mesta på mornarna att jag bara orkar göra en smörgås. Ska försöka bli bättre nu när jag faktiskt måste skriva ner allt på bloggen. Hehe...
På återseende senare idag!

1 kommentar:

Luna sa...

Testar om det går att göra inlägg