torsdag 8 november 2007

Grrr....Nu tar vi det här en gång för alla..

Ja ska vi nu ta det här en gång för alla. Jag ÄR feminist. Jag är och kommer så förbli tills den dagen då jag svävar bland moder Gudinna i himlen...*ironi*
Inte många förstår sig på min fasta övertygelse om detta. Nu är jag ingen manshatare, inte alls. Snarare så är min övetygelse mer inriktat på barnuppfostran. Jag tror på individen istället för ett fack som vi placeras i samma dag som vi föds pojke/flicka. Jag är fullt medveten om att det visst finns skillnader mellan könen men tror att dessa först uppträder den dagen vi går in i puberteten och hormonerna flödar. Men innan dess är vi könlösa, helt oskrivna papper. Det spelar helt enkelt ingen roll vad folk säger eller forskar fram. Jag tror inte att min dotter skulle gilla Rosa färg mer än blått eller grönt. Dockor före bilar. Varför i hela friden skulle hon vilja det?
Jag vill att hon ska bli en stark individ, sin egen och följa den vägen som hon själv valt. Sen om det är prinsesskläder och balett gör min inte ett jota. Men det ska vara efter hennes intresse inte efter vad hela världen har valt att hon ska gilla.

Nä nu blev klockan mycket. Jag får skriva klart sen. Har lite att stå i..

Inga kommentarer: