söndag 4 november 2007

Grand opening

Så då är det Grand opening på mitt livs första blogg. Välkomna att slå er ner. Här finns än så länge mycket gott om plats. Passar på att bjuda runt på snittar och champagne. Hoppas att ni skall finna er väl tillrätta här och finna nöje i det jag kommer skriva.
Jag hade lite svårt att komma underfund med vad jag skulle skriva om.Vad är jag intresserad av att skriva om och vad vill andra läsa om. Kom på att det måste bli en väldigt personlig blogg då jag är väldigt personlig av mig. Sen om det inte kommer uppskattas av andra kan jag nog inte ta hänsyn till. Min viktresa, skönhet och träning är de ledord jag satt upp för den här bloggen. Sen kommer det säkert komma inlägg om mitt liv som mamma till världens mest underbara dotter och annat som finns i mina tankar för tillfället.
Mitt liv förändrades ganska drastiskt i Maj i år då jag gjorde en gastric bypass-operation. För den som inte är så insatt så innebär den en förminskning av magsäcken och omkoppling av tarmarna ,,allt i syftet att personen ska tappa vikt. Jag vägde för lite mer än 1 år sedan 125 kg till mina 169 cm. Ja övriga kommentarer om det är säkert överflödiga, jag var enorm! Har många gånger fått frågan om hur jag kunde bli så stor och det är ingen lätt fråga att svara på om inte den som frågar har tid att sitta och lyssna på mig i några timmar. Det finns inte ett svar på några meningar utan det är många faktorer och händelser i mitt liv som har samverkat för det resultatet. Mobbing under många år, jobbigt hemma under uppväxten, väldigt få vänner mm mm gjorde att mitt självförtroende aldrig varit det bästa. Som så många andra fyllde jag detta tomrum med substitut i form av mat och godis. Nej gott folk, det finns så mycket att berätta om det men det är inte dags för det riktigt än...
Jag har vid dagens datum tappat 40 kg och väger 85 kg. 25kg av dom är tappade sedan själva operationen, de andra innan. Jag vill att ni ska veta att jag har fått slita och lida för mina tappade kilon. Vissa verkar tro att det är "gratis" tappade kilon, en magisk knapp med operation. Men jag ahr fått träna massvis och lägga om mina matvanor helt och hållet. Jag äter varannan timma så länge jag är vaken av bra och nyttig mat vilket kan vara riktigt jobbigt emellanåt.
Mitt allra största problem är nog att gilla det jag ser i spegeln. Därför fotar jag mig själv i självterapeutiskt syfte varje dag. Många av de fotona kommer nog att hamna här. Än så länge är det bara ansiktsbilder men hoppas att även att jag ska våga lägga ut helkroppsbilder så småningom.

Inga kommentarer: