torsdag 15 november 2007

Magsjuka, ryggont och sargade själar....

Nu har jag inte skrivit på några dagar. Har varit tvungen att vårda min sargade själ ett tag. Åkte hem till mamma och pappa i Måndags och lät dom tycka synd om mig en stund.Är så jobbigt att göra det själv hela tiden. Nu har jag iaf tagit mig upp ur den djupa svackan jag hade i helgen och ska så smått planera framåt igen.
Är hemma från skolan idag, Saga är magsjuk! Så nu vet jag väl vad jag har att vänta mig i helgen. Usch blir inte alls kul, är extremt jobbigt att vara magsjuk när man är magsäcksopererad för det är så gott som omöjligt att kräkas fast behovet finns. Att kräkas fyller ju också en funktion vet ni, på så vis tömmer kroppen sig från giftiga toxiner som bildas i kroppen när mag och tarmrörelserna förlångsammas eller avstannar.
Det var så synd om lillan igår. Hon bara kräktes och kräktes hela kvällen, säkert 15 gånger. Var tvungen att ställa henne i duschen 3 gånger för att hon var alldeles nersölad. Hon hatar att duscha och det blev ju inte bättre när jag ställde henne där mitt i natten. Hon var så blek och ynklig. Hon kröp upp i mitt knä och sa att hon ville vara mammas bebis en liten stund. Så jag satt med henne invirad i ett lakan och vaggade henne till lite sånger. Ibland får man lov att vara en liten bebis fast man är 3 år.
förutom att vårda hene idag får jag försöka plugga en hel del. Känns inte alls bra att vara borta från skolan,får lite smått panik vid tanken av vad som missas.
Fråga inte ens om vikten för jag tänker inte svara.*suck*
Har dessutom sveinont i ryggen så jag har inte kommit iväg att träna heller.

Men ni ,på tal om något helt annat och betydligt mer ytligt så har sminket från everyday minerals kommit. Tjoho! Känner mig äntligen lite fin igen nu när jag har riktiga grejer att göra mig fin med.
Köper min vanliga foundation, blush i färgen "apple" (ger naturliga "efter-sex-glöd"-aktiga rosor på kinderna). Testade en ny färg med som heter "pink ribbon" som är en ganska ljus rosa färg medlite skimmer i. Underbart fin.Köpte en ögonskugga med "oasis" som är riktigt guldglittrig. Mycket fin till fest, men kan säkert duga riktigt bra till vardags med. Sitter och suktar efter ännu mer. Men håller på att sälja en jäkla massa på tradera nu så jag får in lite pengar. Hehe...Nej vet ni vad? Jag ska faktiskt söka ett extrajobb.Dom sökte timvikarier inom psykvården på skolan igår. Tänkte ringa idag och höra vad det är för jobb och se om det kan gå ihop med studier,barn och allt annat. Vill ju också ha lite pengar att röra mig med. Men jag skulle aldrig orka som "vissa" jag känner som jobbar varje helg, trots sjukdomar (känner du dig träffad?)..*ler*...
Oh,,huh,,känner jag mig inte lite illamående ändå?!*gulp*....vill inte bli sjuk *snyft*

Inga kommentarer: